Vårsatsning !

Hej!

Ber om ursäkt för dålig uppdatering, det är så att jag har varit sjuk sen tävlingen i söndags och har inte haft möjlighet till att uppdatera :)

Tävlingen gick bra, dock är jag inte helt nöjd med min körning. Jag var väldigt nervös, mina tävlingsnerver är inte de bästa, och det gjorde mig väldigt stel i min körning i det första heatet.

Heat 1: Jag fick en riktigt bra start, och inledde heatet med en ledande position. Jag blev dock väldigt stel och spände mig, är inte så van vid att ligga först från början utan är mer den föraren som jobbar sig uppåt i placeringarna under heatet. Efter cirka 3 varv så vurpade jag och det tog lång tid innan jag kom igång att köra igen. När jag började köra igen så låg jag sist men körde upp mig några placeringar. Jag slutade på en 8e plats.

Heat 2: Fick en bra start igen och låg bland de 4 första i några varv tills jag blev omkörd av två stycken. Jag körde på i mitt tempo utan att några större händelser inträffade och slutade på en 6e plats.

Totalt efter dagen blev jag 6a.












Till helgen ska vi till Vissefjärda. Första SM går ju där snart så vi åker dit för att jag ska få köra på banan innan tävlingen.

Ha det bra!

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0