SM Vissefjärda -


HEJ! :D

Har nu kommit hem och är bra trött i kroppen efter två dagars körande vid den första SM deltävlingen i Vissefjärda! Jag kom på 16e plats i kvalheatet i lördags och kvalade alltså in till att få köra i finalerna.

I första heatet idag fick jag en riktigt bra start och var iväg bland de första. Jag blev dock trängd i startböjen och många körde förbi, så jag ramlade ner till en 13e plats där jag höll mig några varv.

Efter 15min + 2 varv så körde jag i mål på en 15e plats ( några hundradelar efter tjejen före..det var kamp in i det sista! ). Men jag var extremt nöjd och glad, för jag hade tjänat ihop mina 6 första SM poäng!

I andra heatet fick jag en sämre start och jag var bland de sista iväg från plattan. Jag körde upp mig några placeringar och låg på en 16e plats i hela heatet och hade goa fajter med tjejerna framför mig under hela heatet. Jag slutade på en 16e plats och fick 5 poäng.

Efter första deltävlingen ligger jag på en 15 plats totalt i tabellen och jag är riktigt nöjd! :D

Bild från idag. Står och väntar på att första heatet ska dra igång. Jag har nytt startnummer för i år, nr # 35





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0