VMX i Varberg.

Hej! :D

I helgen var jag och körde en tävling i Varberg som heter VMX - cupen.

Banan var fint fixad och jag var riktigt taggad på att få köra!

Träning: Vi var runt 60 förare ute på banan och det märktes verkligen.. det var folk överallt! Jag blev störd och fick inte något flyt eller tempo i min körning alls.

Upplägget för den här deltävlingen var att alla tjejerna skulle köra i en gemensam final, och de killar som inte lyckades kvala in till A-final i MX2U fick alltså köra med tjejerna. Vi blev totalt cirka 20 stycken i heatet, blandat killar och tjejer.

Heat 1: Fick ett fint utsläpp och var bland de första in i startsvängen. Då krokar jag ihop med en tjej och välter. När jag kommer på hjulen igen är jag helt sist och de andra har hunnit iväg en bra bit. Efter 15 + 2 varv hade jag hunnit köra upp mig till en 9e plats. Jag var mycket nöjd med min körning ( hade ökat med nästan 10 sekunder från träningen ) men jag var såklart inte nöjd med min placering eftersom att jag siktade på pallplats.

Heat 2: Fick ett jättebra utsläpp igen och den här gången höll jag mig på hjulen i startböjen också! Jag låg 2a ett tag tills två förare körde förbi mig. Kom i mål som 4a ( 2a bland tjejerna eftersom att tjejerna räknas för sig ). 

Poängen jag fick i det heatet räckte till en 3e plats totalt! :)  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0