SM TIBRO :

 I helgen har den andra SM deltävlingen körts i Tibro. Har haft ett perfekt väder hela helgen och banan var riktigt fin med roliga hoppsektioner!

 På tidsträningen i lördags hade jag 19e bästa tid, jag fick inget flyt i min körning och var inte alls nöjd.

I kvalet strulade jag till det ordentligt i starten och var helt sist iväg från grinden. Jag körde upp mig till en 16e plats och låg där hela heatet, så när jag kom i mål hade jag alltså kvalat in till finalerna.

 Heat 1: Fick en kass start eftersom att min grindplats var full med lera som jag fastnade i och kom inte iväg tillräckligt fort. Jag låg på en 18.e plats under nästan hela heatet och låg och fightades med tjejerna före. På sista varvet kör jag förbi två tjejer och kommer i mål som plats 16. Jag var rätt nöjd med min körning, trots att nervositeten gjorde mig stel och osäker. Lite surt var att jag inte fick några SMpoäng, det är endast topp 15 som får det.

 Heat 2: Fick en mycket bättre start och var iväg bland topp 10 i startkurvan! Under heatet så ramlade jag ner till en 14e plats, vilket resulterade i två fina poäng. Körningen fungerade mycket bättre i andra heatet vilket kändes bra. Jag var mer avslappnad och körde betydligt fortare än i första heatet (trots att banan var mycket sämre och håligare).

 Efter den andra deltävlingen ligger jag på en 16e plats totalt i tabellen.

Nästa SM kommer inte gå förens i Augusti, men det är många tävlingar på schemat i alla fall!



Nu till helgen ska jag köra en tävling i Borås !

Ha det bra

/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0